Selasa, 16 April 2013

Kekasih 'Gelap'

"Kumencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku .."

Bait-bait lirik tersebut mudah menyentuh perasaanku
Terasa lemahnya jiwa ini
Bisa terusik dek lagu mendayu.

Tapi aku takkan tersentuh jika bukan ia bermakna.
Aku takkan lemah jika bukan ada disebaliknya.

Mahuku ceritakan
Tapi pada siapa?
Dulunya aku punya sobat yang sentiasa berkongsi rasa
Kini dia 'hilang' tanpa alasan
Aku juga tak bertanya apa-apa persoalan.

Namun aku percaya,
Selagi tidak kulepaskan
Selagi itulah hati ini sengsara
Selagi tidak kuluahkan
Selagi itulah jiwa ini dipenjara.

Tuhan, bantu aku.
Aku sayang dia.
Aku cintakannya.
Meski kutahu dia bukan untukku
Meski dia terlalu jauh dariku
Kerna aku terlanjur cinta padanya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan