Sabtu, 27 April 2013

Ada Hikmah

Ada hikmah mengapa aku alaminya
Ada hikmah
Kini aku nampak 

Kalau hal ini tak jadi
Kalau perkara ni tak dibangkitkan
Aku tak tahu apa dia rasa
Aku tak tahu apa aku telah lakukan
Aku juga mungkin tak tahu apa yang orang sekeliling aku fikir tentang aku.

Aku kepala angin
Aku tak fikir pasal sahabat aku
Aku kurang peka hal sekeliling
Aku menyakiti hati mereka
Dan, aku BUKAN sahabat yang baik.

Kini aku sedar
Aku berazam untuk mengubahnya
Aku mencuba untuk memuaskan hatinya
Kerna aku tahu
Hanya dia di sisi tatkala aku memerlukan
Hanya dia yang menghulurkan bahunya untuk kutangiskan
Hanya dia.

Tuhan,
Bantu aku perbaiki ini
Bantu aku berubah diri
Bantu aku.

Mungkin,
Segalanya bermula dariku
Aku bersalah namun kusalahkan mereka
Aku terlalu ego?
Mungkin juga
Aku yang tersasar
Aku yang melampau.

Betul kata ibuku,
Jangan terlalu rapat dengan orang
Nanti ada yang akan terasa
Sama ada diri sendiri atau yang lain
Jaga jarak & perasaan juga.

Allah,
Kuatkan hatiku
Mengapa saat ini aku terlalu lemah?
Aku berasa aku terdampar tanpa teman
Allah,
Hantarlah seorang insan yang mampu kunyatakan segala rasa ini padanya.
Bawakan padaku seorang yang menyayangi & memahamiku seadanya
Adakan untukku seorang insan yang bisa kujadikan peneman sejatiku ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan