Ahad, 7 April 2013

Aku bukan begitu.

Aku bukan jenis yang manusia yang sanggup berpaling muka dengan sahabat sendiri hanya disebabkan oleh seorang lelaki.
Lagipun lelaki itu bukan terlalu berbaloi untuk kurebutkan.
Aku tak mahu persahabatan yang kubina sedari 4 tahun yang lalu menjadi hambar hanya kerana hal temeh seperti ini.

Dan,
Kalau dia mahukan lelaki itu, dia boleh ambil.
Aku tidak terlalu hamakkan lelaki itu untuk menjadi milikku.

Kuakui lelaki itu ada tempat dihatiku.
Namun 'tempat' itu sudah terlalu 'jauh' untukku ulang kembali.
Kini 'tempat' teratas dalam hatiku menjadi tempat 'bayangan halusinasiku' bermaharajalela.

Hanya DIA.
Cukuplah kugelarkannya Mr. Perfect.
Memang, dia begitu 'sempurna' di mata hatiku.
Tiada cacat celanya yang mengganggu 'rasa' ini.
Cuma, dia bukan milikku.
Tapi tetap aku bahagia pabila dia juga bahagia bersama pengarang jantungnya.
Cukuplah sekadar ini.
Aku tidak perlu putus kawan disebabkan lelaki.

Aku sudah cukup matang untuk memilih mana satu yang lebih baik untukku & orang lain.
Aku faham.
Oleh itu, kuharap kau juga faham.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan