Isnin, 22 April 2013

Bagaimana?

Mendengar lagu kegemaran kau
Sudah cukup untuk aku rasakan
Kehadiran kau di sisi
Seperti waktu itu.

Aku tahu
Coldplay, Deftones, Red Hot Chilli Peppers, & Korn
Itu semua 'mainan' kau
Sebab itu aku juga mendengar muzik mereka
Aku cuba minati mereka.

Aku juga tahu
Seni, sukan, pertahanan diri, kereta, & romantis
Itu dirimu
Sebab itu sukakannya juga
Aku suka siapa saja yang sukainya.

Kerna aku mahu kau dan aku sama
Nanti aku bisa fahami kau
Jiwa & rasa kau
Dapatlah aku bahagiakan kau.

Mendengar nasihat rakan
Memberikan aku satu sinar baru
Harapan dan impian aku meninggi
Tapi segenggam harapan ini
Ada tunas-tunas khuatir menumbuh
Khuatir jika aku hanya memburukkan keadaan
Mencemarkan situasi.

Jika aku mampu bahagiakan kau
Dapatkah aku kekalkan hubungan baik
Kau dan dia?
Dapatkah aku kekalkan hubungan baik
Keluarga kau & aku?
Dapatkah aku menjaga nama baik keluargaku?

Kata rakanku,
Jika aku yakin mahu
Semuanya boleh terjadi
Semuanya bermula dengan nawaitu dan usaha
Jika mahu, seribu daya boleh diberi.

Namun aku tidak yakin
Aku tidak percaya
Aku takut,
Impian ini hanya halusinasi semata
Harapan ini cuma fiktif belaka.

Jadi bagaimana?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan