Khamis, 14 Februari 2013

Jeritan Batinku!

Kali ni aku nak kongsi dengan korang pasal Dia. Dia yang aku sayang & aku cinta sangat-sangat biar pun dari jauh.
Aku selalu stalk profile Dia di laman sosial, cari namanya di google, kerat gambarnya untuk simpanan peribadi. Tapi tempoh hari aku dapat tahu Dia injured sebab terjatuh semasa bekerja. Di dahinya berparut. Dia mengatakan hanya sedikit luka & dia tak kisah. Tapi aku tetap risau!
Tak sampai seminggu, aku dapat tahu dia terjatuh dari motorsikal yang dia tunggang semasa bekerja. Lutut, tangan, dagu & kepalanya berdarah disebabkan kemalangan itu. Aku bertambah risau. Tak pernah kurasakan serisau ini. Aku tak mampu nak ucapkan apa-apa bila melihat gambar-gambar lukanya. Aku tergamam!
Aku rasa macam nak pergi kepadanya, peluk dirinya, tanya keadaan dirinya & sapukan ubat pada lukanya. Teruk! Tapi Dia kata "sikit je, tak apa. Baru puas". Tolonglah, Dia tak tahu apa yang aku rasakan bila tengok dia macam tu. Dia merasa puas bila kerjanya selesai biar pun dirinya tercedera. Tolonglah. Aku tak nak Dia macam tu. Aku nak Dia jaga diri Dia sebaik mungkin & utamakan kesihatan diri. Itu lebih penting dari kepuasan yang Dia kejarkan.
Aku juga nak Dia kasihankan orang yang tersayang yang selalu merisaukan dirinya disebabkan ke'beranian'nya melaksanakan tugas.
Ya Allah, aku tidak berhak untuk menghalang kerjayanya. Namun aku minta kepadaMu, Engkau sembuhkanlah Dia, ya rabb. Engkau berikanlah Dia kesihatan yang baik. Engkau peliharalah Dia daripada kecelakaan & marabahaya. Engkau lindungilah Dia dari segala keburukan. Agar Dia sentiasa selamat, sihat & bahagia. Sesungguhnya Kaulah Tuhan yang Maha Mengetahui & Maha Berkuasa. KepadaMu aku berserah.. :'(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan