Ahad, 27 Januari 2013

Penguasa Hati

Selama kau disisi, banyak yang telah kau lalui bersamaku. Banyak juga masa yang telah kau luangkan untukku. Oleh hal yang demikian, aku mahu kau tahu, bahawa dirimu sangat berharga untukku. Dirimu itulah peneman diriku dimana jua kuhayunkan langkah kaki ini.
Kau tetap bersama biarpun dalam keadaan apa sekalipun. Kaulah yang akan menenangkan aku pabila aku kesedihan.
Kau jugalah yang akan mengalunkan ayat-ayat suci ke telingaku pabila ku gundah-gulana.
Kau juga menghindarkan diriku daripada mendengar kata-kata kesat yang dilemparkan oleh orang tua tu setiap hari.
Pendek kata, kau bagaikan penyedap & halwa telingaku setiap hari.
Aku sangat menyayangimu & aku juga sangat menghargai jasamu terhadapku. Jadi kumohon, jagalah dirimu sebaik mungkin agar jangka hayatmu akan lebih panjang bersamaku.
Agar aku dapat meneruskan hari-hariku bersamamu seperti norma hari-hari biasaku.
Teruskanlah berkhidmat untukku, wahai EARPHONE ku .. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan