Jumaat, 18 Januari 2013

Dan, 'Bila Waktu Berhenti' ..

"Aku tahu tiada rasa yang sebegitu
Menyenangkan rasa pagiku
Mungkinkah kau juga begitu ..

Waktu lena waktu terjaga tiada beza
Adakah aku terpedaya dengan perasaan membuta ..

Aku tinggalkan semua hanyalah untukmu ..

Semua takkan terjadi
Semua takkan terjadi
Bila waktu berhenti ..

Aku tahu tiada tempatku tuk bertanya
Hanya termenung lama-lama
Menanti dengan angan-angan ..

Mungkin nanti akan terdaya melupakanmu
Memulakan kisah yang baru
Seperti kau tak pernah ada .."

Aku tidak tahu, tapi ini bagaikan masterpiece padaku setakat ini. Melodi dan lirik yang diciptanya tatkala di Istanbul untuk penggambaran filem Istanbul Aku Datang bersama pelakon kesayanganku, Beto Kusyairy dan Lisa Surihani lebih kurang setahun yang lalu merupakan sebuah karya yang amat sedap didengar. Boleh juga dikatakan sebagai halwa telinga yang mendengarnya. Karya ini juga sebati dengan jiwaku. Tiada 'kan jemu setiap kali ku 'on repeated' lagunya. It's so lovely and talented! :)

*credits to Muhd Aizat Amdan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan