Selasa, 15 Januari 2013

Alhamdulillah ..

Aku bersyukur ke hadratNya atas murniaan 'rezeki' ini. Bahkan aku tidak menjangkakannya!
Petang tadi Kelab Hoki sekolah aku mengadakan latihan dalam jam 4 petang. Aku yang masih dalam dilema ini, mestilah merasakan gementar yang amat sangat menghimpit jiwa! Namun kupaksakan kaki ini untuk melangkah ke sekolah. Langkah dihayun dengan pelbagai rasa. Perasaan yang bercampur-baur membuatkan aku tidak tenang sepanjang perjalanan. Hanya mp3 yang disumbat ke telinga untuk menghiburkan hati ini.
Sesampai aku di padang sekolah, kelihatan Dia di tengah padang hoki bersama beberapa pelajar lain. Aku mula tidak tenang. Sengaja kutundukkan kepala agar tidak membuat 'eye-contact' dengannya. Namun, apa yang mengejutkan ialah, dia memanggil namaku! "Izah, cepat lari 2 round padang. Lepas tu, warm up.." Aku terkedu!
Kusangkakan dia akan hanya membatukan diri namun sangkaanku meleset! Aku tersenyum sendiri. Bagaikan tidak percaya dia menyebut namaku padahal lazimnya dia sering memanggil kaptennya daripada aku yang tidak punya jawatan tinghi dalam kelab itu. Tidak cukup dengan itu, dia terus memanggil namaku apabila mahu mengumpulkan kumpulan dalam latihan! Ha? Macamlah aku kapten pasukan. Biasanya tanggungjawab itu diberikannya kepada kapten. Tapi hari ini sebaliknya.
Waktu akhir sebelum pulang pula, dia sekali lagi memanggil namaku untuk menanyakan hal kunci stor. Padahal kunci itu telah diserahkannya kepada penolong pengerusi. Aku pula bagai tersipu-sipu dek diejek oleh rakan- rakan yang mengetahui apa yang terjadi antara aku & dia.
Akhirnya, dia mengucapkan terima kasih sebab hadir ke latihan yang dilakukannya hari ini.
Haaa, hatiku lega. Selega ikan-ikan yang terlepas dari mata kail si nelayan. Alhamdulillah. Aku juga mengharapkan agar 'hubungan' baik ini bukan sampai disini, tetapi terus kekal hingga ke akhirnya.. Syukur!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan