Jumaat, 18 Januari 2013

Serba tidak kena

Selepas hari latihan tersebut dijalankan, aku mula merasakan bahawa Dia mahu memulihkan keadaan. Entah Dia tahu atau tidak perkara yang sebenarnya terjadi, aku pun tidak tahu. Namun tingkah lakunya membuatkan aku merasa lega & gembira.
Gembira kerana Dia melayanku dengan baik sekali. Juga gembira kerana Dia tidak mensisihkan aku dari yang lain. Namun disebaliknya, aku merasa serba salah. Perasaan ini timbul apabila layanan yang Dia berikan kepadaku terlalu baik sehinggakan aku terkesima dengan apa yang Dia lakukan. Bahkan Dia seolah-olah mahu menjernihkan keadaan yang sedia keruh ini. Di tambah pula dengan sikapku yang sentiasa dingin dengannya. Aku merasakan diriku bagaikan seorang pelajar atau anak yang biadap! Sedangkan Dia sudah mengetepikan egonya untuk memperbaiki keadaan, tapi aku masih dengan tembok tinggi yang keras, tidak mahu berganjak.
Oleh sebab itulah aku mulai mengurangkan ego dan perasaan 'jauh' ini daripadanya. Tidaklah aku kelihatan seperti tidak mahu memperbetulkan keadaan. Tidak kunafikan, aku sangat bahagia dengan perubahan drastik pada dirinya ini. Barulah aku merasakan yang aku ini wujud di hadapannya dan bukan hanya sekadar pelajar yang mungkin tidak diingati namanya. Alhamdulillah, aku mengharapkan agar Dia akan terus bersikap sebegini sampai bila-bila. Dan aku juga berdoa agar tiada apa yang akan merosakkan kebahagiaan ini kerana aku cuma ingin satu, BAHAGIA.
Dan aku bukan perampas kebahagiaan keluarganya. Aku cuma menumpang setitik kasih sayangnya yang tidak kudapatkan sejak 13 tahun lalu, jika berkesempatan.
Namun nampaknya, takkan kudapatkan ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan