Jumaat, 8 Mac 2013

Kerinduan kembali bertaut

Hati bagai berbunga-bunga bila mengetahui 'Idiaroz' menghargai jersi kelab kami yang aku 'sponsor'kan untuknya.
Kali pertama aku melihat Idiaroz memakainya pada latihan kali ini. Dia nampak begitu segak dengan jersi merah menyala melekap di tubuhnya yang agak tegap itu. Alangkah gembiranya hati ini apabila jersi itu muat sekali di tubuhnya. Terasa bagaikan khas untuk dirinya sahaja.
Selama ini, aku menyangka dia tidak berkenan dengan jersi itu kerana dia tidak pernah menyarung jersi itu apabila melakukan latihan. Tapi akhirnya, dia memakainya hari ini & dia menghargainya! Hal ini sangat terserlah apabila ada pelajar yang menanyakan, "Wah, cikgu pakai jersi kelab hoki sendiri, eh?" lalu Idiaroz membalas, "Ini baju orang sponsor ni..". Alangkah gembira rasa hati apabila sahabatku mengatakan Idiaroz berkata begitu kepada pelajar tersebut.
Walaupun pada mulanya dia mahu membayar semula kepadaku, namun aku ikhlas & mungkin dia juga tahu yang aku ikhlas. Bukanlah aku nak sangat belanja, tapi pada mulanya aku bayarkan jersinya kerana dia tidak dapat hadir ke sekolah kerana patah kaki akibat kemalangan motosikal tahun lalu. Lalu aku bayarkan dahulu untuknya kerana manager kelab nak buat tempahan segera. Dan itulah hasilnya sampai sekarang. Dia sukakannya & sekaligus membuat aku puas. Rasa berbaloi Rm30 dengan senyuman kepuasan yang aku pamerkan pabila Idiaroz menyarungkan jersi itu.
Alhamdulillah, segala berjalan lancar. Aku & rakan-rakan perlahan-lahan membuang rasa marah kepadanya & isteri akibat tragedi itu. Kami mula bersikap normal kepadanya & tidak lagi mensisihkannya setiap kali latihan. Cuma aku masih lagi 'takut' untuk bertentang mata dengannya atas sebab-sebab yang aku sendiri tidak pasti. Mungkin tidak lama lagi, aku juga akan biasa dengan hal ini. Hopefully.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan