Khamis, 20 Disember 2012

Kehendak Rasa

Semakin hari berlalu, semakin aku sayang nak tinggalkan tempat ni. Bukan tempat ni, tapi orang-orang di dalamnya. Mereka yang banyak bersamaku sepanjang sebulan lebih aku bercuti. 12 jam setiap hari aku bekerjasama dengan mereka. Pasti kan kurindukan keletah & ragam mereka kelak.
Terdetik dihati mahu terus bekerja, namun diriku juga memerlukan ruang untuk berehat. Diriku juga memerlukan masa untuk diriku sendiri. Tambahan pula, aku tidak mahu terus berada dalam pelbagai konflik & permasalahan yang berlaku di sini. Ia bagai menambahberatkan aku untuk ikhlas bekerja di sini.
Memang sarat, sungguh sarat di sini. Bukan setakat dengan masalah ku sendiri, tapi dengan pelbagai permasalahan antara staff lain & yang 'lain-lain'.
Mungkin memang aku patut berhenti hujung minggu ni. Memang patut, memang aku patut. Tapi selagi tiada apa yang mampu merubah pendirian ini. InsyaAllah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan