Isnin, 17 Disember 2012

Gelap malam mengundang rinduku

Dalam kegelapan malam ni, terbayang semula kenangan lama. Kenangan waktu aku ditenggelamkan oleh paradoks yang menindas.
Terbayang juga segala senyum tawa.
Terbayang segalanya.
Tapi, aku rindu sebenarnya. Rindu pada yang salah. Entah bila aku akan rindu pada yang sebenar-benarnya layak, aku pun tak tahu. Setiap kali merindui, aku sedar ia bukan milikku. Meski ia disisiku, namun aku tetap rindu. Kerna ia hanya disisiku, bukan milikku semutlaknya.
Memang, aku bersyukur ia masih disisi biarpun bukan milikku. Sekurang-kurangnya aku masih mampu melihatnya dari jauh. Sekurang-kurangnya aku tahu ia selamat & tidak apa-apa.
Oleh itu, aku tetap bersyukur ke hadrat-Nya. Dia yang Maha Memahami & Maha Mengasihani. Alhamdulillah, ya Rabb..
Namun aku bermohon kepadaMu agar Kau memberikan ku kekuatan untuk menghadapi semua ini & seorang insan kamil yang benar-benar untukku suatu hari nanti.. InsyaAllah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan