Ahad, 12 Mei 2013

Terima Kasih, 'Walid' !!

Syukran !

Memang pada mulanya aku langsung tak berkeinginan untuk menyertai Kejohanan Hoki Peringkat Negeri Melaka ini. Rasanya tahap kemalasan aku lebih tinggi dari keinginan dan semangat kesukananku. Namun, hari ini aku bersyukur dengan penglibatanku dalam kejohanan ini.

Bukan saja aku dapat sijil bertaraf negeri, tapi aku juga dapat meluangkan masa bersama bekas bapa angkatku, yang ku panggil Walid. Aku dapat berbual bersamanya, makan minum bersamanya, berkongsi kisah-kisah kelakar dan cerita hantu. Biarpun agak klise, tapi ia amat membahagiakan.

Terasa kembali eratnya hubungan antara anak dan bapa. Terasa kehadiran kasih sayang dan belaian seorang bapa. Sikap kebapaannya sangat terserlah pabila bersama kami. Bahkan Walid jugalah yang telah menjaga hal-hal kebajikan kami selama tournament ini berlangsung. Dibelikannya minuman bertenaga, makanan, sarapan dan sebagainya. Aku hargai!

Tapi, ini mungkin kali terakhir aku dapat bersamanya serapat dan semesra ini. Kerana tahun ini adalah tahun terakhirku di bangku sekolah. Bermakna selepas ini tiada sebab munasabah lagi untuk aku bersamanya. Apatah lagi setelah krisis aku dan isterinya. Oleh itu, aku harus menggunakan peluang yang singkat ini sebaiknya.

Ambil gambar bersama-sama, makan minum bersama-sama, berbual bersama-sama, dan pergi balik bersama-sama. Alhamdulilah, aku hargai segala pengorbanannya. Walau pun baru dua tahun di bawah jagaannya sebagai jurulatih, hal kebajikan tidak pernah menghampakan. Dia sangat prihatin terhadap kami sepasukan dan dia sangat supportive. Memang, sikap kebapaannya jelas terserlah. Aku tersentuh.

Muhd Wafiq Ibsahaj, Muhd Wazain Ibtihaj dan Muhd Waseem (tak tahu nama penuh), kalian beruntung kerna mempunyai seorang bapa yang bertanggungjawab dan sangat prihatin sepertinya. Sangat beruntung !

Harapanku, semoga dia terus bahagia bersama keluarga bahagianya dan terus menjadi jurulatih yang baik kepada pasukan St. David's High School. Dan sudah pasti, kenangan dan pengorbanannya akan kuukirkan dalam memoriku yang paling dalam dan akan selalu kuhargai.

Saaaayaaaaaannng WALID !! :')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan