Sabtu, 10 Mei 2014

Jangan Angkuh

Sejak kita 'perang dingin' hari tu, kita macam dah jauh. Ya, memang kita dah berbaik. Tapi aku rasa macam lain. Tak macam selalu. Kenapa ya ? 
Kau tak suka aku lagi ? Kau tak suka cara aku ? Atau kau dah mula bosan dengan aku ? Kau memang ada yang lain ? Ke, kau tak nak berkawan dengan budak sekolah ?
Kadang-kadang kau datang rapat sangat cari aku. Lepas tu kau lari jauh-jauh sampai aku tak nampak kau lagi. Kau memang macam tu ke ? Aku nak tanya, kau ada apa-apa perasaan tak terhadap aku ? Aku yakin kau tahu aku sukakan kau. Atau sebab tu kau rasa kau tak perlu risau ? Sebab aku memang tunggu kau ? 
Menunggu bukan selamanya. Ada batas dan hadnya. Aku memang bersungguh. Macam-macam aku dah usahakan. Tapi kalau terus macam ni, sesiapa pun akan menyerah kalah. 
Jangan terlalu bajet, poyo, angkuh atau berlagak. Setiap dari kita ni tiada yang sempurna. Kelemahan ada di mana-mana. Sentiasa terlihat kelemahan kita. Kalau tersembunyi pun, hanya kerana Allah swt tidak membuka aib kita. Jika Dia buka, nescaya tak terperi rendahnya kita. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan