Khamis, 1 Mei 2014

Hargai Bahagia

Bebudak uitm ni buat birthday surprise dengan kek bagai kat depan ni pulak. Tak pasal-pasal aku ter'flash back' kelmarin punya hal laa. 

Seumur hidup, sekali jer aku pernah 'dikejutkan' masa birthday. Sampai menangis. Even dah jangka, tapi sweet. Thanks, peace.

Bila kita gagal dengan seseorang tu, tak bermakna semuanya jadi sia-sia. Secara tak langsung, kita belajar. Belajar memahami sikap manusia.
Dan tak semestinya semua tentang dia jadi buruk. Dia pernah buat kita rasa bahagia, simpanlah memori tu. Kenangan terindah.

Sebab tu aku tak kisah pun pasal semua tu. Dan aku bukan jenis yang akan minta balik semua benda yang aku dah bagi. Bila aku buat atau beri sesuatu, mind set aku dah jelas - ikhlas. Takde istilah minta balik atau orang kata 'buruk siku'. 

Bukan apa, selagi kita masih bersama seseorang tu, bahagiakanlah dia & diri kita sendiri sebahagia yang boleh. Hargai setiap masa & rasa yang ada. Esok lusa kita tak tahu apa bakal jadi. 

Sekurang-kurangnya kita punya kenangan yang manis bila teringat pasal dia. Tidaklah buruk semata-mata. At least kita pernah buat dia bahagia & kita turut merasa bahagia.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan