Isnin, 9 Mac 2015

Tak perlu, sayang. Tak perlu.

Tak perlu perlahankan kereta jika kau tak terniat untuk memberhentikannya untuk aku.
Aku dah penat memanggil.

Tak perlu berpura-pura sibuk jika kau katakan itu hanya untuk menyedapkan hati aku.
Aku tahu apa yang kau sibukkan.

Tak perlu berlari-lari anak semata-mata untuk menghindari aku.
Aku dah penat mengejar.

Tak perlu ke mari berjumpa aku hanya untuk menjaga perasaan aku.
Aku tahu kau jemu.

Tak perlu tersenyum manis penuh kepura-puraan bila terserempak dengan aku.
Aku takut jiwa aku makin meronta.

Tak perlu hadiahkan apa-apa untuk aku jika itu hanya sebagai umpan darimu.
Aku tak pernah mengharapkan apapun.

Tak perlu baca setiap status laman sosial aku untuk mengetahui aktiviti harian aku.
Aku tak mahu kau tahu betapa aku rindu.

Tak perlu semua perbuatan yang kau lakukan hanya untuk mengaburi mata aku. 
Aku boleh baca apa yang kau mahu.

Terima kasih juga untuk semua.
Aku hargai setiap jasa dan masa.

1 ulasan: