Jumaat, 3 Januari 2014

Izinkan Aku

Hampir setiap malam
Aku pasti tidak sabar mahu lelapkan mata
Kerna aku ingin bertemumu lagi
Kerna aku ingin menyapamu lagi.

Benarkan lenaku ditemani mimpimu
Benarkan aku tersenyum sepanjang tidur malamku
Hingga aku terjaga esok pagi
Jika masih kupunya sisa nyawa ini.

Benarkan aku mengisi ruang kosong di hatimu
Benarkan aku menyayangimu dengan segenap ragaku
Takkan kusiakan dirimu
Takkan pernah kubuang kau jauh
Hati ini milikmu, kekal di dalamnya kamu.

Berikan aku kesempatan
Berikan aku peluang
Meski hanya secebis dari sepenuh hati
Akan kubuktikan mahalnya cintaku
Yang selayaknya untukmu.

Izinkan aku berada dalam dakapanmu suatu hari nanti
Izinkan aku mencium tanganmu suatu hari nanti.

Izinkanlah,
Keizinanmu suatu anugerah buatku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan